Kevätpäivää vietettiin Taistonpuistossa

03.05.2024

Perinteinen Kevätpäivä Taistonpuistossa -tapahtuma oli tänään perjantaina. Tapahtuma oli kaikille avoin mukava ulkoilutapahtuma, jossa yhdessäolon ja ulkopelien lisäksi nautittiin nokipannukahveista ja paistetuista makkaroista

- Paikalle on tullut yli 50 osallistujaa. Lämmin ja aurinkoinen kevätilma on suosinut meitä. Mukeja ja makkaroita on pitänyt hakea lisää, jotta kaikille riittää, tarinoi Väinö Wassholm makkaranpaistopuuhien ohessa.

Väinö on Haapajärven vanhus- ja vammaisneuvoston puheenjohtaja. Vanhus- ja vammaisneuvosto oli yhteistyössä eri yhdistysten kanssa järjestänyt tapahtuman. Vanhainkotiyhdistys muun muassa toi paikalle lisää astioita ja oli huolehtinut tapahtuman markkinoinnista lähistöllä olevien asuntojensa asukkaille. Invaliden yhdistys järjesti tapahtumassa boccian peluuta.

Väinö Wassholm on myös maakunnallisen Pohteen vanhusneuvoston varapuheenjohtaja.

- Kyllähän tässä huoli painaa vanhusten ja vammaisten palveluista eri kunnissa, kun Pohde joutuu karsimaan palveluverkkoaan näinkin nopealla aikataululla, pohti Väinö huolestuneena maakunnan sosiaali- ja terveyspalvelujen tulevaisuutta.

Teksti ja kuvat: Juha Uusivirta